Workshop begrijpelijke taal
Datum/Tijd
donderdag 12 juli 2018
14:30 - 17:30
Organisator JANN
Schrijven kunnen we allemaal! Maar hoe zorg je dat de lezer je tekst ook echt begrijpt en vooral: gaat doen wat jij wilt? Om hier meer over te leren , organiseert JANN voor alle jonge ambtenaren een workshop Begrijpelijke Taal.
We leren ons bewust te worden van het nut en de noodzaak van begrijpelijke taal. Aan bod komt:
- Wat is het doel van een tekst?
- Hoe ziet een tekst in begrijpelijke taal eruit?
- Hoe taalvaardig is de Nederlandse bevolking eigenlijk?
- Hoeveel % van de woorden moet je kennen om een tekst te begrijpen?
Waar: Raadszaal gemeente Leeuwarden, Hofplein 38
Wanneer: donderdag 12 juli
Tijd: 15:00-16:30u (inloop 14:30u)
Kosten: 25 euro incl. borreldrankje na afloop (tip: gebruik je opleidingsbudget)
Opgeven: klik hier. VOL = VOL
Kosteloos annuleren kan tot een week van tevoren. Daarna brengen we de kosten in rekening.