Workshop begrijpelijke taal

Kaart niet beschikbaar

Datum/Tijd
donderdag 12 juli 2018
12:30 - 15:30

Organisator JANN


Schrijven kunnen we allemaal! Maar hoe zorg je dat de lezer je tekst ook echt begrijpt en vooral: gaat doen wat jij wilt? Om hier meer over te leren , organiseert JANN voor alle jonge ambtenaren een workshop Begrijpelijke Taal.

We leren ons bewust te worden van het nut en de noodzaak van begrijpelijke taal. Aan bod komt:

  • Wat is het doel van een tekst?
  • Hoe ziet een tekst in begrijpelijke taal eruit?
  • Hoe taalvaardig is de Nederlandse bevolking eigenlijk?
  • Hoeveel % van de woorden moet je kennen om een tekst te begrijpen?

Waar: Raadszaal gemeente Leeuwarden, Hofplein 38
Wanneer: donderdag 12 juli
Tijd: 15:00-16:30u (inloop 14:30u)
Kosten: 25 euro incl. borreldrankje na afloop (tip: gebruik je opleidingsbudget)
Opgeven: klik hier. VOL = VOL

Kosteloos annuleren kan tot een week van tevoren. Daarna brengen we de kosten in rekening.